
HARd OFF ROAD
Nowy Sezon Hard Off Road PL 2023
Ubiegły rok był bardzo udany. Zorganizowaliśmy zupełnie nową ligę dla samochodów terenowych popartą latami doświadczeń, w której wystartowały czołowe załogi Polskiej przeprawy. Udało się wprowadzić i przetestować szereg udogodnień i nowości.

W nowy sezon wkraczamy więc z jeszcze większym bagażem doświadczeń i pewnymi zmianami.
Tak samo jak w roku ubiegłym głównym cyklem imprez będzie Hard Off Road PL 2023 z prowadzoną klasyfikacją generalną i nagrodami na zakończenie sezonu.
I i II Runda Pucharu Hard Off Road PL 2023

Pierwsza impreza odbędzie się w dniach 21-22 kwietnia br. i będzie to dobrze Wam znane zdobywanie PKP-ów i Trial. Mamy tu dla Was jednak trzy nowości.
Po pierwsze impreza będzie dwudniowa, co zagwarantuje Wam jeszcze więcej jazdy. Drugą zmianą będą elektroniczne pieczątki zamiast tradycyjnej karty papierowej, zbierane w naszej autorskiej i przetestowanej aplikacji. Kolejna zmiana związana jest z Trialem. W tym roku postanowiliśmy rozdzielić Trial od pieczątek osobną klasyfikacją. Pozwoli to na przeprowadzenie tej konkurencji na zasadach zbliżonych do tych, które obowiązują u naszych Czeskich sąsiadów i podczas Eurotrialu.



Podczas kwietniowych zawodów zostaniecie więc sklasyfikowani oddzielnie w dwóch kategoriach: PKP i Trial. Tym samym zdobędziecie również podwójne punkty do rocznej klasyfikacji generalnej.
III Runda Pucharu Hard Off Road PL 2023

Sezon pucharu, podobnie jak w roku ubiegłym zakończy najtrudniejsza runda. Tym razem jednak zamiast bardzo trudnych Odcinków Specjalnych zorganizujemy dla Was Przeprawowy Wyścig, trwający również dwa dni – 22-23 września. Gwarantujemy Wam kilka godzin bardzo technicznej jazdy podzielonej na trzy etapy. Pierwszy odbędzie się w piątek a dwa kolejne, rozdzielone przerwą w sobotę.
Podobnie jak w zeszłym roku trasa będzie długa, techniczna, bez wody i błota. Będzie jednak szeroko, tak aby można się było wyprzedzać w trudniejszych momentach bez stania w korku. Dodatkowo podczas całych zawodów będziecie mieli do pokonania specjalnie punktowany Odcinek Przeprawowy w stylu jednego z ubiegłorocznych OS-ów ostatniej rundy Hard Off Road PL.
O wyniku zadecyduje pokonanie największej ilości okrążeń, a w przypadku ich jednakowej liczby krótszy czas jazdy. Całość zawodów obsługiwać będą sędziowie korzystający z elektronicznego pomiaru czasu. Należy przygotować się na prawdziwy maraton przeprawowy, morderczy nie tylko dla kierowcy i pilota ale również dla sprzętu.



Wszystkie organizowane przez nas imprezy mają od zawsze charakter rywalizacji sportowej i startują w nich najlepsi zawodnicy.

Zawodnicy, którzy chcą się zmierzyć nie tylko z innymi ekipami, ale również z jednym z najtrudniejszych Torów w Polsce i z samymi sobą.
Nie organizujemy imprez turystycznych, gdzie jeździ się szutrami i zwiedza okolicę. Startując u nas zawodnicy muszą znać swoje granice i granice sprzętu jakim jeżdżą.
Nie mniej jednak staramy się zawsze umożliwić start początkującym zawodnikom.
Podział na klasy dodatkowo gwarantuje rywalizację w miarę zbliżonych do siebie konstrukcji, gdzie liczy się doświadczenie i poziom umiejętności, a nie wyłącznie posiadany sprzęt.


Podział na klasy:
Freshman – czyli subiektywna klasa dla aut turystycznych.
Adventure: extremalna przygoda
Challenge: wyzwanie
Hard: extreme elektryk
Hard +: extreme mechanik

Freshman – czyli subiektywna klasa dla aut turystycznych
Zapraszamy do niej właścicieli aut seryjnych, którzy poruszają się nimi na co dzień, wyjeżdżają na wycieczki. W tej klasie wyjątkowo o starcie decyduje subiektywne zakwalifikowanie danego auta, a nie sztywne wytyczne. Nie dopuścimy w niej do startu samochodów rajdowych, nastawionych na rywalizację bez względu na straty. Dla Was mamy klasę wyżej. Można mieć wyciągarkę, lift, stalowe zderzaki i agresywne opony (bo to jednak Dzikowiec). Jednak karoseria ma być seryjna, z kompletem szyb, z drzwiami i klapą. W wielkim skrócie auta ma nadawać się do jazdy do drogach. I tak wiem zmotą też można, ale nie u nas.
Klasa Adventure: przygoda
(warunkiem organizacji jest udział minimum 6 zawodników w innym wypadku zawodnicy zostaną przepisani do klasy Challenge)
To auta z seryjnym nadwoziem i jedną jednosilnikową wyciągarką elektryczną bez klatki bezpieczeństwa (zarówno zewnętrznej jak i wewnętrznej). Dopuszczona jest wymiana zderzaków lub ich brak. Pojazd musi posiadać obowiązkowo przednią szybę oraz drzwi i tylną klapę. Dozwolona jest wymiana mostów, silników, montaż blokad i przeniesienie chłodnicy na tył pojazdu. Obowiązkowo pasy bezpieczeństwa oraz zapinane kaski dla kierowcy i pilota.

Klasa Challenge: wyzwanie
To auta z seryjnym nadwoziem do słupka B i jedną wyciągarką elektryczną. Dozwolone są zewnętrzne i wewnętrzne klatki bezpieczeństwa. Dopuszczona jest wymiana lub demontaż zderzaków. Obowiązkowo pojazd musi posiadać przednią szybę oraz drzwi. Dozwolone jest przycięcie karoserii do pickupa a tylna klapa/ klapa bagażnika nie jest obowiązkowa. Możliwe jest również przycięcie tyłu pojazdy za słupkiem B – tzw. obrzyn. Dozwolone jest przeniesienie chłodnicy na tył pojazdu, wymiana mostów oraz silnika i montaż blokad mostów. Obowiązkowo pasy bezpieczeństwa oraz zapinane kaski dla kierowcy i pilota.

Hard: extreme elektryk
To samochody (bez pojazdów UTV) z dowolnymi modyfikacjami, posiadające dwie wyciągarki elektryczne. Obowiązkowo klatka/ ramoklatka, pasy bezpieczeństwa oraz zapinane kaski dla kierowcy i pilota.

Hard +: extreme mechanik
To pojazdy (bez pojazdów UTV) z dowolnymi modyfikacjami, posiadające wyciągarki mechaniczne i elektryczne. Obowiązkowo klatka/ ramoklatka, pasy bezpieczeństwa oraz zapinane kaski dla kierowcy i pilota.


Tor Off Road w Dzikowcu na którym odbywają się nasze imprezy funkcjonuje dzięki przychylności władz Gminy Nowa Ruda. Oprócz zawodów jest on dostępny dla wszystkich zainteresowanych przez cały rok.
Dzięki wsparciu naszego głównego partnera Centrum Kultury Gminy Nowa Ruda przygotowane zostanie dla Was miasteczko rajdowe ze strefą serwisową i kateringiem.
Zapewnimy Wam ciepłe posiłki w przerwie i na zakończenie zawodów!
Każda załoga otrzyma zestaw naklejek, a zawodnicy pamiątkowe koszulki i materiały rajdowe.




Nagrody w całym cyklu Hard Off Road zapewni nasz główny sponsor HEWEA sp. z o.o. z centralą w Bykowie k. Wrocławia, działająca od 30 lat w branży samochodów użytkowych.
Jest wyłącznym importerem światowych producentów (FASSI, INTERPUMP, HYDRAULICS, MARREL). W tym także marki RUNVA, z szeroką gamą wyciągarek oraz akcesoriów Off Road. Jest również właścicielem marki PRESKO, pod którą sprzedawane są liczne komponenty hydrauliki siłowej, nowoczesne wciągniki hakowe i bramowe oraz innowacyjny system zbiórki odpadów, a także wyciągarki elektryczne i akcesoria Off Road.





Oprawę medialną zapewni nam niezawodny Łukasz z Fotofeil Extreme Media, co gwarantuje świetną pamiątkę z imprezy. Relacje z Waszymi wypowiedziami i akcjami z każdej rajdowej trasy o czym mogliście przekonać się już w ubiegłym sezonie.
